Page 14 - LUCKY_4
P. 14
14
Ilona Vozničková:
Vystudovala gymnázium a poté zpěv na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Absolvovala také odborné kurzy na Berklee
College of Music a Complete Vocal Institute. Účinkovala mimo jiné v muzikálech Jesus Christ Superstar, Evita 1998,
Hair či Monte Cristo. Zpívala ve skupině Laura a její tygři, hrála i v projektu Romeo a Julie na ledě. Na Mezinárodní
konzervatoři Praha je vedoucí oddělení Jazzového zpěvu a world music.
Jaký je podle vás přínos CoolFestu?
Studenti se mohou prezentovat mimo školu, na větší scéně. A škola zase může vejít do podvědomí veřejnosti. Já jsem nevynechala
jediný ročník, jsem tady už po čtvrté a mám pocit, že všichni tady ve Dvoře Králové už dobře vědí, co to CoolFest je, a jsou velmi
vstřícní.
Které představení se vám nejvíc líbilo?
Nemohu říct nic jiného než „přece to naše!“ Jenže já jsem tady za dvě oddělení – za populární zpěv,
protože u Marcely Březinové, která je vedoucí oddělení popu, vystupují i studenti z mého oddělení
jazzového zpěvu and world music.
Co byste vylepšila nebo změnila?
Rozhodně bych zařadila víc workshopů, protože tam se mohou studenti z královédvorských škol
seznámit s tím, jak vznikají představení, co vše to obnáší, mohou si vše vyzkoušet. Například
workshop Eriky Fečové o tom, jak se tvoří gospel – málokdo ho umí udělat tak dobře.
Kdy jste začala zpívat?
Od 15 let jsem vystupovala s Brněnským rozhlasovým
orchestrem lidových nástrojů, zpívala jsem i popmusic v
jedné amatérské skupině. Celé gymnázium jsem dělala vše
pro to, abych se dostala na konzervatoř. To se mi podařilo “Do programu CoolFestu
a začala jsem se zpěvem živit.
bych zařadila víc
Co vás přivedlo na MKP?
workshopů„
Oslovila mě Marcela Březnová, která věděla, že nejen zpí-
vám, ale i učím zpěv a že mne to moc baví.
Máte nějaký speciální přístup, jak pracovat s dětmi?
Myslím, že je potřeba studenty pořád chválit, i když jim to moc nejde. Upozornit na chybu to ano, ale je třeba je vždy podpořit a ne
odradit, aby si nevytvořili mindrák, že se to nikdy nenaučí. Zdokonalování a budování hlasu je dlouhodobá a mravenčí práce, proto
je těch 6 let, kdy mohou studenti na zpěv chodit a získat určité technické návyky, minimum.
Dva roky jste vystupovala se skupinou Angels ve Švýcarsku. Jak jste se k tomu dostala?
Uspěla jsem u konkurzu. Hledali dvě zpěvačky, já byla jednou z nich. Zpívali jsme soul, funky, jazzové písně, prostě vše.
Zpívala jste i ve skupině Laura a její tygři, jak na to vzpomínáte?
Bylo to jedno z nejkrásnějších období mého profesního života, trvalo téměř pět let. Dělali jsme zajímavé projekty, jezdili do zahrani-
čí, těžko se to popisuje, to se musí zažít.
Vystupujete teď s nějakou skupinou?
Hraju převážně v divadlech, zpěv, činohra. Musím ale říct, že od roku 1994 stárnu s muzikálem Jesus Christ Superstar, kde účinkuji
dodnes. Tenkrát to byl jeden z prvních muzikálů, bylo to něco nového. Šli jsme do toho s velkým nadšením, říkali jsme si, že si to
musíme co nejvíc užít – netušili jsme, že to bude trvat tak dlouho.
Máte nějaké životní motto?
Vše lze vyřešit pozitivně, přistupujme ke všemu s optimismem.