Page 6 - LUCKY_5
P. 6

6



                                   Jan Lengyel



                                   Mám radost, že se mi podařilo

                                   získat do našeho filmu Karla
                                   Rodena



                                  Pro studenty múzicko-mediálního oboru je jeden z nejob-
                                  líbenějších učitelů. V osmnácti letech začal živnostensky
                                  podnikat v oboru výroby a distribuce filmových a televiz-

                                  ních pořadů. Vystudoval kameru na Soukromé vyšší od-

                                  borné škole filmové v Písku a souběžně se stále věnoval
                                  podnikání v tomto oboru. To postupně přetransformoval
                                  do společnosti Pegasfilm s.r.o., jejímž je dnes jednate-

                                  lem a majitelem. Nedávno dotočil vlastní film Andílci za

                                  školou a rozjíždí spousty dalších projektů.

                                  Jak dlouho učíte na MKP a jaký předmět?
                                  JL: Odučil jsem dva roky, teď začínám třetí. Učím televizní a filmovou tvorbu a výrobu video pořadu.

                                  Jak vycházíte se studenty?
                                  JL: Z hloubi své duše nenávidím studenty MKP, rád jim způsobuji noční můry. ….ale ne, to byl vtip, sa-
                                  mozřejmě. Studenty mám rád, zažíváme spolu spoustu legrace a jsem pro ně taková vrba. Vždycky mi
                                  řeknou své problémy, takže vím, kdo s kým, kdy, jak a proč (smích).
                                  Máte nějakou zajímavost, kterou nám na sebe prozradíte?
                                  JL: Tak třeba, mám blok ke kouření. Když jsem měl tři roky, věšel jsem s mojí maminkou, vášnivou
                                  kuřačkou, prádlo na balkoně. Maminka mi dala podržet její cigaretu, aby mohla něco pověsit. A já jako
                                  velký kluk jsem to chtěl zkusit a strčil jsem si cigaretu do pusy. Akorát zapálenou stranou. A od té doby
                                  mám blok (smích).

                                  Máte 4 syny.  Plánujete další děti?
                                  JL: Ano, mám čtyři kluky, holky evidentně neumím vyrábět. Ale člověk nikdy neví, nikdy neříkej nikdy.
                                  Jinak mám přítelkyni, která je také produkční, poznali jsme se na škole, jiskra přeskočila a jsme spolu
                                  doteď.

                                  Co děláte kromě školy?

                                  JL: Poměrně dost věcí. Produkuji filmy, působím

                                  jako kameraman, a to jak televizních, tak filmových
                                  projektech. Vlastním a šéfuji dvěma produkčním          Někdy si připadám jako stěhovák,

                                  společnostem, působím v několika dalších firmách
                                  v oblasti audiovize a kultury a rovněž podnikám                        a to mě na práci
                                  v oblasti obchodu se zbraněmi a bezpečnostním                      kameramana nebaví
                                  materiálem.


                                  Co Vás na práci kameramana nebaví?
                                  JL: Nebaví mě, že si občas připadám jako stěhovák.
                                  Na každé natáčení potřebujete strašně moc tech-
                                  nického vybavení. Není to jen o kameře, ale i o světlech, zvuku, gripu (pohybová technika) a dalších
                                  nezbytných věcech, které potřebujete pro vynikající obrazový výsledek. Takže stěhování tuny techniky
                                  mě opravdu nebaví…

                                  Co je na práci kameramana nejtěžší kromě stěhování?

                                  JL: Je velmi těžké soustředit se na správné rozzáběrování. Tady mluvím převážně o hraných filmech,
                                  kde je velmi důležité projít si s režisérem celou scénu a přesně rozplánovat velikosti záběrů, pohledy,
                                  osy, směry a další nezbytné aspekty pro to, aby divák nebyl v prostoru dezorientovaný a abychom po-
                                  máhali vyprávění příběhu. Někdy si připadám jako stěhovák, a to mě na práci kameramana nebaví
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11